Designer: Joomla Templates 3.2

 

 

VoIP

(ang. Voice over Internet Protocol) – technologia cyfrowa umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywana "telefonią internetową". Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne "połączenie ciągłe" i np. wymianę informacji gdy rozmówcy milczą.

 

Zalety w porównaniu z telefonią tradycyjną:

• Niezależność od operatorów / monopolistów państwowych (swoboda wyboru, a potencjalnie także większa prywatność)
• Bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci operatora
• Niższy koszt połączeń z telefonią stacjonarną (zwykle dopiero przy połączeniach zagranicznych, ew. międzystrefowych)
• Pełna mobilność użytkownika (problem roamingu ma ograniczone znaczenie)
• Niski koszt infrastruktury (w porównaniu z tradycyjnymi liniami telefonicznymi)
• Integracja z przyszłościowymi usługami takimi jak przesyłanie danych czy obrazu

 


Wady w porównaniu z telefonią tradycyjną:

• Większa zawodność usług
• Konieczność posiadania dedykowanego sprzętu lub oprogramowania i łącza internetowego
• Przy realizacji sprzętowej większe koszty zakupu (np. aparatów) dla użytkownika końcowego

(źródło: Wikipedia)

 

 

 

 

 


 

 

Przykładowe urządzenie, bardzo popularne na naszym rynku:

 


Bramka VoIP Cisco PAP2T-EU   ( Linksys PAP2T-EU )

 

Specyfikacja:

• 2 porty głosowe FXS (RJ-11)
• 1 port Ethernet (RJ-45)
• Protokół głosowy SIP v.2 (Session Initiation Protocol)
• Kodeki głosowe G.711 a-law, G.711 micro-law, G.726, G.729A, G.723.1
• REN (Ringer Equivalence Number) - 5 REN na każdy port RJ-11
• Ring frequency: 10-40 Hz
• Ring voltage: 60-90 Vrms
• Impedancja portu FXS: 8 ustawień (zawierają europejskie CTR21 oraz amerykańskie 600 Ohm),
• Wymiary: 101x101x15 mm
• Waga: 140 g


Funkcjonalność:

• Wsparcie dla:
» DTMF
» FSK Caller ID
» DTMF Caller ID
» FSK VMWI
» Echo cancellation
» VAD (Voice Activity Detection)
• Możliwość podłączenia dwóch telefonów lub faksów, z dwoma odrębnymi numerami telefonów
• Konfiguracja za pomocą przeglądarki WWW lub klawiatury telefonu

 


Zapotrzebowanie na pasmo dla kodeków głosowych:

• Best - G.711u wymaga 64k pasma
• Best - G.711a wymaga 64k pasma
• Good - G.726-40 wymaga 40k pasma
• Good - G.726-32 wymaga 32k pasma
• Good - G.729 wymaga 8k pasma
• Normal - G.726-24 wymaga 24k pasma
• Normal - G.726-16 wymaga 16k pasma
• Normal - G.723 wymaga 7k pasma

 

 

(źródło: informacje opracowano na podstawie materiałów producenta)

 

 

Zapraszamy do skorzystania z poradnika, który umożliwi osobom nie znającym zagadnień telefonii, w bardzo prosty sposób zasięgnąć niezbędne minimum wiedzy, jaką powinni posiadać, aby dobrać optymalne i zarazem oszczędne inwestycje w swojej firmie.

Tuesday the 23rd. .
Znaki towarowe: materiały wraz ze zdjęciami i znakami firmowymi zostały zaczerpnięte ze stron producenta sprzętu, należą do ich właścicieli, zostały użyte jako materiały pomocnicze. Polityka prywatności: gromadzenie i przechowywanie informacji uzyskanych poprzez naszą stronę wykorzystywane jest do celów technicznych i statystycznych, z zachowaniem ich pełnego bezpieczeństwa. Dane Klientów są chronione i nie są udostępniane osobą trzecim - jeśli nie wyrażasz zgody opuść witrynę. Zasięg działania: Tarnów, Wojnicz, Brzesko, Bochnia, Wieliczka, Kraków, Żabno, Lisia Góra, Dąbrowa Tarnowska, Szczucin, Busko-Zdrój, Radomyśl Wielki, Mielec, Kolbuszowa, Pilzno, Dębica, Ropczyce, Sędziszów Małopolski, Rzeszów, Dynów, Tuchów, Ryglice, Gromnik, Ciężkowice, Bobowa, Zakliczyn, Czchów, Limanowa, Nowy Sącz, Stary Sącz, Krynica Zdrój, Muszyna, Grybów, Gorlice, Biecz, Jasło, Krosno, Brzostek, Strzyżów, oraz inne - woj. małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Instalujemy sprzęt: w firmie, hurtowni, sklepie, markecie, hipermarkecie, hotelu, motelu, pensjonacie, urzędzie, gminie, instytucji publicznej, przychodni, przedszkolu, szkole, uczelni, dziale sprzedaży itp.
...:: TELPIN - Tarnów ::...