Platforma komunikacyjna VoIP dla operatorów » rozwiązanie OpenCom – Asterisk
OpenCom – operatorskie platformy komunikacyjne VoIP
dla operatorów posiadających infrastrukturę sieci IP, którzy chcą poszerzyć swój pakiet usług oferowanych abonentom o transmisję audio (tradycyjna telefonia) i wideo. Przy zastosowaniu w sieci mechanizmów QoS, jakość usługi nie odbiega od tradycyjnej telefonii stacjonarnej.
Najważniejsze cechy platformy OpenCom:
• Obsługa łączy E1 w sygnalizacji SS7 oraz DSS1 PRI,
• Obsługa łączy IP w sygnalizacji SIP oraz IAX,
• Obsługa kont abonenckich w sygnalizacji SIP, IAX, MGCP,
• Dostępne kodeki audio: g711a, g711u, g726, g722, g729, gsm, adpcm, slin, lpc10,
• Dostępne kodeki wideo: H.261, H.263, H.263p, H.264,
• Obsługa terminali będących za NAT,
• Pełna elastyczność w zarządzaniu ruchem komutacyjnym.
Usługi abonenckie na platformie OpenCom:
• Przeadresowanie natychmiastowe połączenia na inny numer CF,
• Przeadresowanie połączenia na inny numer w przypadku zajętości CFB,
• Przeadresowanie połączenia na inny numer w przypadku nieosiągalności CFU,
• Blokada prezentacji numeru CLIR,
• Prezentacja numeru abonenta wywołującego CLIP,
• Połączenie oczekujące CW,
• Blokada połączeń przychodzących (nie przeszkadzać) DND,
• Poczta głosowa z usługą wysyłania wiadomości głosowych na adres e-mail abonenta VMAIL,
• Dyskryminator statyczny w ruchu wychodzącym,
• Dyskryminator dynamiczny w ruchu wychodzącym OCB-UC,
• Numeracja skrócona CENTREX,
• Nagrywanie rozmów REC,
• Odbiornik faksów Fax2Mail,
• Dynamiczny fax – przekazanie połączenia na odbiornik faksów Forward2Fax.
Elementy systemu:
W zależności od liczby obsługiwanych abonentów oraz wymagań klienta, ustalana jest architektura systemu – ilość serwerów oraz pełnione przez nie funkcje. Platformą sprzętową są wydajne serwery HP ProLiant (w wersji RACK lub wolno stojące). Punkt styku z siecią PSTN realizowane jest w oparciu o karty firmy Digium. Za procesy komutacyjne odpowiada oprogramowanie Asterisk w wersji 1.6.
Oprogramowanie zarządzające – OpenVisor:
OpenVisor, to aplikacja zarządzająca platformą OpenCom, dostępna poprzez przeglądarkę WWW. Pozwala monitorować stan serwerów wchodzących w skład platformy oraz w prosty sposób zarządzać kontami i usługami abonenckimi. Aplikacja OpenVisor daje pełną możliwość konfiguracji całego systemu.
Otwartość i elastyczność:
Dostarczane przez producenta oprogramowanie nie jest licencjonowane ilością abonentów, łączy czy rekordów CDR. Ponadto klient otrzymuje pełen dostęp administracyjny do systemu operacyjnego na każdy serwer wchodzący w skład platformy OpenCom.
Wsparcie techniczne:
Na dostarczoną platformę komunikacyjną OpenCom producent udziela 12 miesięcznej gwarancji oraz zapewnia serwis i wsparcie techniczne.
(źródło: informacje opracowano na podstawie materiałów producenta)
Zapraszamy do skorzystania z poradnika, który umożliwi osobom nie znającym zagadnień telefonii, w bardzo prosty sposób zasięgnąć niezbędne minimum wiedzy, jaką powinni posiadać, aby dobrać optymalne i zarazem oszczędne inwestycje w swojej firmie.