Systemy VoIP dla klientów biznesowych » rozwiązanie OpenCom PBX – Asterisk
Systemy VoIP dla klientów biznesowych – OpenCom PBX
Centrala IP OpenComPBX, to nowoczesne rozwiązanie komunikacyjne dla każdej firmy. Technologia VoIP pozwala wyeliminować nakłady jakie trzeba ponieść na stworzenie i utrzymanie struktury okablowania dla tradycyjnej telefonii, ponieważ cały system łączności oparty jest na sieci IP. Kolejną zaletą rozwiązania OpenComPBX, jest możliwość pracy abonentów w dowolnej lokalizacji (wymaganiem jest dostęp do sieci Internet) oraz sieciowanie central w oparciu o protokoły SIP i IAX.
Łączność w każdym miejscu:
Dzięki technologii VoIP możliwe jest łączenie wyniesionych lokalizacji w jeden spójny system telekomunikacyjny. Centralę OpenComPBX można łączyć z dowolnym systemem VoIP wspierającym protokół SIP lub IAX.
Najważniejsze cechy platformy OpenComPBX:
• Obsługa łączy w sygnalizacji DSS1 PRI oraz BRI,
• Obsługa łączy IP w sygnalizacji SIP oraz IAX,
• Obsługa kont abonenckich w sygnalizacji SIP, IAX.
• Dostępne kodeki audio: g711a, g711u, g726, g722, g729, gsm, adpcm, slin, lpc10,
• Dostępne kodeki wideo: H.261, H.263, H.263p, H.264,
• Obsługa terminali będących za NAT,
• Połączenia audio i wideo pomiędzy abonentami systemu,
• Połączenia konferencyjne (audio),
• Kolejkowanie rozmów,
• Call center,
• DISA,
• Rozbudowany IVR,
• Implementacja własnych zapowiedzi słownych,
• Ogromna elastyczność w kierowaniu ruchem komutacyjnym,
• Transfer połączenia CT,
• Przechwytywanie połączeń CP,
• Przeadresowanie natychmiastowe połączenia na inny numer CF,
• Przeadresowanie połączenia w przypadku zajętości CFB,
• Przeadresowanie połączenia w przypadku nieosiągalności CFU,
• Blokada prezentacji numeru CLIR,
• Prezentacja numeru abonenta wywołującego CLIP,
• Połączenie oczekujące CW,
• Blokada połączeń przychodzących (nie przeszkadzać) DND,
• Poczta głosowa z usługą wysyłania wiadomości głosowych na adres e-mail abonenta VMAIL,
• Dyskryminator statyczny w ruchu wychodzącym,
• Odbiornik faksów – fax2mail,
• Dynamiczny fax – przekazanie połączenia na odbiornik faxów DFAX,
• Nagrywanie rozmów REC,
• Obsługa telefonów sekretarskich z konsolami.
Oprogramowanie zarządzające – OpenVisor:
OpenVisor, to aplikacja zarządzająca centralą OpenComPBX, dostępna poprzez przeglądarkę WWW. Pozwala monitorować stan centrali, terminali abonenckich oraz w prosty sposób zarządzać ich kontami. Aplikacja OpenVisor daje pełną możliwość konfiguracji całego systemu.
Elementy systemu:
Seria OpenComPBX jest dedykowana dla dużych podmiotów od 100 do 3000 abonentów VoIP. Platformą sprzętową są wydajne serwery HP ProLiant. Punkt styku z siecią PSTN realizowany jest na portach ISDN PRI – maksymalnie 8 portów.
Pomoc i wsparcie techniczne:
Na dostarczoną platformę komunikacyjną OpenComPBX producent udziela 12 miesięcznej gwarancji oraz zapewnia serwis i wsparcie techniczne 24 godziny na dobę.
(źródło: informacje opracowano na podstawie materiałów producenta)
Zapraszamy do skorzystania z poradnika, który umożliwi osobom nie znającym zagadnień telefonii, w bardzo prosty sposób zasięgnąć niezbędne minimum wiedzy, jaką powinni posiadać, aby dobrać optymalne i zarazem oszczędne inwestycje w swojej firmie.